اخبار

اطلاعیه شماره 3 مسابقه اسطرلاب | زمان برگزاری مسابقه و کارگاه‌های تخصصی

اطلاعیه شماره 3 مسابقه اسطرلاب | زمان برگزاری مسابقه و کارگاه‌های تخصصی

ثبت نام مسابقه اسطرلاب با استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان و دریافت بیش از 1000 فرم از سراسر ایران، به پایان رسید. با توجه به اتمام مهلت ثبت نام و تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام جدید در این مسابقه وجود ندارد و تنها افرادی که تا پیش از ساعت 16 روز 18 مهر فرم ثبت نام را ارسال کرده‌اند، مجاز به شرکت در مسابقه هستند.

مسابقه اسطرلاب به صورت آنلاین و در قالب چند پروژه برگزار می‌شود. پروژه‌ها و سوالات رقابت، روز چهارشنبه 5 آبان ساعت 16 در وبسایت آوا استار در دسترس قرار خواهد گرفت و شرکت‌کنندگان به مدت 10 روز تا پایان روز جمعه 14 آبان فرصت دارند تا پاسخ‌های خود را به آدرس ایمیل info@avastarco.com ارسال کنند. پاسخ‌های دریافتی پس از روز جمعه 14 آبان 1400 تصحیح نخواهند شد.

این پروژه‌ها شامل سوالاتی در حوزه نجوم رصدی و شناخت آسمان، ساعت‌های آفتابی، نجوم کروی، پیش‌بینی کسوف و ابزارهای قدیمی نجومی است. در برخی از پروژه‌ها لازم است تا یک نمونه ساده از یک ابزار نجومی را بسازید و مستندات تصویری آن را همراه با پاسخنامه ارسال کنید. پاسخ بخشی از سوالات برای هر شرکت‌کننده بسته به مختصات جغرافیایی محل سکونت متفاوت است و داوران پاسخ‌ها را براساس اطلاعات منحصر به هر شرکت‌کننده تصحیح و راستی‌آزمایی می‌کنند.

در طول برگزاری رقابت، 4 کارگاه تخصصی در ارتباط با پروژه‌های مسابقه اسطرلاب برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود تا اطلاعات و راهنمایی‌های لازم برای انجام پروژه‌ها را به دست آورند. ورود به کارگاه‌ها، بلافاصله پس از ورود مدرس امکان‌پذیر است و شرکت کنندگان تنها به صورت آنلاین و در بازه زمانی اعلام شده می‌توانند در کارگاه حاضر باشند و امکان دسترسی به ویدیو کارگاه وجود ندارد.

کارگاه‌های تخصصی مسابقه اسطرلاب:
ساعت های آفتابی: سید امیر سادات موسوی
هندسه کروی: عطا مرادی
نجوم کروی و محاسبات کروی: عطا مرادی
گرفت‌ها: احسان ابراهیمیان
مدار ماه؛ یک مسئله نه چندان پیچیده در تاریخ علم: مصطفی یاوری

زمان و ساعت برگزاری کارگاه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

با آرزوی موفقیت
دبیرخانه مسابقه اسطرلاب

 

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “اطلاعیه شماره 3 مسابقه اسطرلاب | زمان برگزاری مسابقه و کارگاه‌های تخصصی

  1. Astronaut گفت:

    🙏🏿🌸

  2. .... گفت:

    سلام یعنی الان تا ساعت ۱۲ روز ۱۴ ابان وقت داریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *