مدرسه المپیاد نجوم, وبلاگ

مدرسه المپیاد نجوم آوا استار

مدرسه الپیاد نجوم آوا استار

مدرسه آنلاین المپیاد نجوم آوااستار با هدف برگزاری کلاس،مشاوره،آزمون و هر آنچه برای موفقیت در المپیاد نجوم لازم است با کمترین هزینه برای دانش‌آموزان شکل گرفته است. امید است تا از این طریق دانش آموزان همه‌ی مناطق کشور که دسترسی مناسبی به امکانات آموزشی ندارند بتوانند وارد این مسیر شوند و با کمک هم بتوانیم عدالت آموزشی را در این حوزه در سطح کشور برقرار کنیم.

در این دوره های آنلاین دانش آموزان در منازل خود و با استفاده از کامپیوتر شخصی در کلاس حضور خواهند داشت و مدرس کلاس از طریق یک نرم افزار تخصصی آموزش مجازی با دانش آموزان در ارتباط خواهد بود. دانش آموزان، همزمان از طریق صدا و تصویر و تخته و فایل‌های آموزشی با مدرس در ارتباط هستند و همزمان می‌توانند از طریق متن یا صوت سوالات خود را نیز مطرح کنند.

معرفی دروس :

ریاضی برای المپیاد: در این دوره هر آنچه برای ریاضی مورد استفاده در المپیاد نجوم و فیزیک لازم هست به شما آموزش داده می‌شود. برای هر جلسه جزوه و تمرینهای ریاضی مرتبط با المپیاد در اختیار شما قرار گرفته و شما با گذرندان این درس علاوه بر یادگیری ریاضیات لازم با تکنیکهای ریاضی که در المپیاد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد با حل مساله‌ی فراوان آشنا می‌شوید.

مناسب برای دانش آموزانی که به تازگی قصد ورود به المپیاد را دارند و آنهایی که احساس ضعف در ریاضی پایه خود دارند.

اخترفیزیک جامع: در این دوره کلیه مطالب مرتبط با مرحله یک و دو و همچنین بخش زیادی از مباحث دوره تابستانه المپیاد به شما آموزش داده می‌شود. در این دوره نیز مشابه سایر دوره‌ها در هر جلسه تعداد بسیار زیادی مثال حل خواهد شد تا مباحث کاملا ملکه ذهن شما شود.

کیهان شناسی جامع: کیهان شناسی بررسی کیهان در ابعاد بسیار بزرگ است. در این فواصل بسیار دور (میلیونها سال نوری) کیهان کمابیش یکنواخت به نظر می‌رسد اما انبساط جهان این کیهان یکنواخت را دستخوش تغییر می‌کند. در کیهان شناسی شما انبساط جهان و توصیف درست از آن را خواهید آموخت و می‌آموزید که کمیت های رصدی مثل روشنایی ستاره و قطر زاویه‌ای آن چگونه تحت تاثیر انبساط جهان متفاوت دیده خواهند شد. همچنین یکی از مهمترین مسائل کیهان شناسی تحول کیهان است، کیهان هنگام آغاز چگونه بوده، اکنون چگونه است و در آینده چگونه خواهد بود.

نجوم رصدی: رصد و شناخت آسمان بخش جدا ناپذیری از المپیاد نجوم و اخترفیزیک است. در این دوره مبانی اولیه آشنایی با کره آسمان و اجرام سماوی آموزش داده شده و در ادامه مباحث مهارت محور نجوم رصدی بررسی می‌شوند. دستگاه‌های مختصات، صور فلکی، کار با تلسکوپ، زاویه سنجی و قدر سنجی از مباحث این دوره هستند. در پایان دوره نیز اردوهای رصدی در نظر گرفته شده تا دانش آموزان در شرایط واقعی و مشابه آزمون رصدی المپیاد به تمرین و رصد آسمان بپردازند.

نجوم کروی

مکانیک سماوی

ثبت نام

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *