وبلاگ

اطلاعیه‌های هفتمین رقابت استارکاپ

اطلاعیه شماره 7: کارگاه‌های آموزشی هفتمین رقابت استارکاپ

دبیرخانه رقابت استارکاپ، جهت آمادگی فینالیست‌ها در مرحله دوم هفتمین رقابت استارکاپ، سه کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. این کارگاه‌ها به صورت اختصاصی و رایگان برای فینالیست‌های رقابت برگزار می‌شود. اطلاعات این کارگاه‌ها بدین شرح است:

 

کارگاه نجوم رصدی

یکشنبه 6 شهریور ساعت 15 تا 16
مدرس: امیرعلی مومنی

 کارگاه ابزارهای رصدی

یکشنبه 6 شهریور ساعت 16 تا 17
مدرس: دارا تیموری‌فر

کارگاه اخترفیزیک: تولد تا مرگ ستارگان

دوشنبه 7 شهریور ساعت 15 تا 17
مدرس: احسان ابراهیمیان

 

در این کارگاه‌ها ابتدا به مباحث پایه می‌پردازیم و سپس نکات تکمیلی جهت آمادگی در رقابت استارکاپ را بررسی می‌کنیم. برای ورود به کارگاه‌ها دقت داشته باشید که نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (شماره موبایل) را حتما با صفحه کلید انگلیسی وارد نمایید. حساب کاربری شما با اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام ایجاد شده است و با همان کد ملی و شماره موبایل جهت ورود به کلاس اقدام نمایید. ورود به کارگاه، بلافاصله پس از ورود مدرس امکان‌پذیر است. شرکت کنندگان تنها به صورت آنلاین و در بازه زمانی اعلام شده می‌توانند در کارگاه حاضر باشند و امکان دسترسی به ویدیو کارگاه وجود ندارد.

 

اطلاعیه شماره 6 هفتمین رقابت استارکاپ

پس از رقابتی نفس‌گیر در شامگاه پنجشنبه 27 امرداد، فینالیست‌های استارکاپ مشخص شدند. از کلیه فینالیست‌های محترم تقاضا می‌شود که هر چه سریع‌تر تایید حضور خود در مرحله دوم را به دبیرخانه رقابت اعلام نمایند. اعلام نکردن تایید حضور تا ساعت 17 روز یکشنبه 30 امرداد به منزله انصراف از رقابت است و نفرات فهرست انتظار جایگزین خواهند شد. فینالیست‌ها تا روز چهارشنبه 2 شهریور فرصت دارند که هزینه مرحله دوم (650 هزار تومان) را پرداخت و ثبت نام خود برای حضور در فینال استارکاپ را تکمیل کنند. این هزینه بابت وسیله نقلیه، بیمه، اقامت و ورودی کاروانسرا و وعده‌های غذایی (نهار و شام پنجشنبه و صبحانه جمعه) است. برای حمل ابزارهای رصدی نیز وسیله نقلیه جداگانه در نظر گرفته شده‌است.

 

فینالیست‌های زیر 14 سال می‌توانند یک نفر همراه خود داشته باشند (فرم ثبت نام برای همراه باید تکمیل و هزینه آن پرداخت شود) اما با توجه به محدودیت ظرفیت، امکان حضور همراه برای سایر شرکت‌کنندگان میسر نیست. حرکت به سمت کاروانسرای قصر بهرام صبح پنجشنبه 10 شهریور از مقابل دفتر آوا استار واقع در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، خیابان هفتم (مریم عمید سمنانی)، پلاک 17 خواهد بود. از فینالیست‌های محترم خواهشمندیم که راس ساعت 8:30 صبح در محل اعلام شده برای پذیرش حاضر شوند.

 

فهرست نهایی فینالیست‌ها طی روزهای آینده به صورت عمومی منتشر می‌شود.

 

زمان‌های مهم:

مهلت تایید حضور در فینال استارکاپ: ساعت 17 یکشنبه 30 امرداد
مهلت واریز هزینه تکمیل ثبت نام: تا پایان روز چهارشنبه ۲ شهریور
پذیرش و حرکت به سمت کاروانسرای قصر بهرام: ساعت 8:30 صبح پنجشنبه 10 شهریور 1401

 

اطلاعیه شماره 5 هفتمین رقابت استارکاپ

 

شمارش معکوس برای آغاز رقابت استارکاپ. به دنیای استارکاپ خوش آمدید. روز پنجشنبه ۲۷ امرداد ساعت ۱۹، ستارگان استارکاپ ۱۴۰۱ در دنیای لانیاکیا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و همراه دانشمندان برجسته تاریخ علم نجوم به نبرد با آرس خواهند رفت. مراسم افتتاحیه رقابت ساعت 18:30 در پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود. لینک ورود به گروه‌های اسکایپ نیز برای شرکت‌کنندگان در تلگرام و پیامک ارسال شده‌است. همزمان با برگزاری رقابت، ویژه‌برنامه آوا استار را در صفحه اینستاگرام می‌توانید دنبال کنید.

 

افتتاحیه : ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه ۲۷ امرداد ۱۴۰۱
شروع رقابت: ساعت ۱۹:۰۰ پنجشنبه ۲۷ امرداد
پایان رقابت: ساعت ۲۲:۰۰ پنجشنبه ۲۷ امرداد
اعلام نتایج و اطلاع به فینالیست‌ها: ساعت ۲۱:۰۰ جمعه ۲۸ امرداد
مهلت تکمیل ثبت نام فینالیست‌ها برای حضور در مرحله دوم: تا پایان روز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

اطلاعیه شماره 4 هفتمین رقابت استارکاپ

 

مرحله اول (مجازی) هفتمین رقابت استارکاپ با مشارکت 100 منجم آماتور از 29 شهر ایران روز پنجشنبه 27 امرداد برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه ساعت 18:30 و رقابت ساعت 19 روز پنجشنبه آغاز می‌شود و تا ساعت 22 ادامه دارد. پلتفرم برگزاری مراسم افتتاحیه اسکای‌روم است و در این مراسم اطلاعاتی درباره روند برگزاری رقابت به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. در طول برگزاری رقابت نیز شرکت‌کنندگان در گروه‌های اسکایپ می‌توانند با داوران و دبیرخانه رقابت در ارتباط باشند؛ به همین دلیل برای شب رقابت لازم است که اپ اسکایپ را روی کامپیوتر و تلفن همراه خود نصب کنند. اطلاعات ورود به اسکای‌روم و اسکایپ روز پنجشنبه از طریق تلگرام و پیامک برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد.

 

دریافت برنامه اسکایپ:
نسخه دسکتاپ
نسخه اندروید
نسخه ios

 

اطلاعات مهم:
افتتاحیه : ساعت 18:30 پنجشنبه 27 امرداد 1401
شروع رقابت: ساعت 19:00 پنجشنبه 27 امرداد
پایان رقابت: ساعت 22:00 پنجشنبه 27 امرداد
اعلام نتایج و اطلاع به فینالیست‌ها: روز شنبه 29 امرداد
مهلت تکمیل ثبت نام فینالیست‌ها برای حضور در مرحله دوم: تا پایان روز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

اطلاعیه شماره 3 هفتمین رقابت استارکاپ

تجربه جذاب سال گذشته استارکاپ که به صورت کاملا مجازی برگزار شد، ما را بر آن داشت تا در سال جاری نیز این تجربه را در مقیاسی محدود‌تر تکرار کنیم. به همین دلیل استارکاپ هفتم در دو مرحله مجازی و حضوری برگزار می‌شود که مرحله مجازی مقدمه و پیش‌نیاز لازم برای شرکت در مرحله حضوری است.

 

در استارکاپ مجازی سال گذشته، شرکت کنندگان در بستر سناریوی یک بازی کیهانی، به سوالات مختلفی در حوزه‌های رصد و تئوری و کار با نرم‌افزار و پایگاه‌های داده نجومی پاسخ می‌دادند. در سال جاری نیز مرحله اول استارکاپ همچون سال گذشته یک مسابقه مجازی است و در بستر یک ماجرای هیجان‌انگیز می‌گذرد که با داستان استارکاپ گذشته مرتبط است.

 

قالبی که امسال برای استارکاپ مجازی در نظر گرفته‌ایم یک آزمون در مدت زمان حدودا 3 ساعت در تاریخ 27 امرداد است که ساعت 19 آغاز می‌شود. چند سوال چهار گزینه‌ای به همراه چند سوال با پاسخ کوتاه در این آزمون وجود دارد که از نظر روایی به هم مربوط هستند اما سعی ما حتی الامکان بر این خواهد بود که اگر در پاسخ به یک سوال ناموفق بودید، بتوانید همچنان به آزمون ادامه دهید و پاسخ هر قسمت مستقل از پاسخ قسمت قبل باشد.

 

آنچه شما برای این آزمون نیاز دارید یک کامپیوتر شخصی، اینترنت و نرم‌افزار اکسل برای وارد کردن پاسخ‌ها است. شما باید پاسخ‌هایتان را در فایل اکسلی که به شما ارسال می‌کنیم وارد کنید. همچنین برای دریافت سوالات و ارسال پاسخ‌ها باید یک آدرس ایمیل داشته باشید. توصیه اکید داریم که در اسکایپ نیز یک حساب کاربری داشته باشید زیرا راه ارتباطی شما با تیم اجرایی در طول برگزاری رقابت، اسکایپ است.

 

در این آزمون به راه حل شما نیازی نیست و نمره منفی وجود ندارد، تنها باید پاسخ نهایی خود را وارد اکسل کنید. توصیه اکید ما این است که از به اشتراک گذاشتن پاسخ‌ها با دیگر شرکت‌کنندگان خودداری کنید. آزمون مرحله یک رتبه‌بندی ندارد و امتیاز آن در مرحله دوم استارکاپ محاسبه نمی‌شود اما در صورت اثبات مشابهت بین پاسخ‌ها، گزینه تجدید نظر درباره نتیجه آزمون قابل اعمال است.

 

کاربرد نرم‌افزارهای مختلف در زندگی ما هر روز در حال گسترش است و در حوزه نجوم نیز نرم افزارها هر روز بیش از پیش به کمک منجمان می‌آیند. درگیر کردن این توانایی در رقابت حضوری استارکاپ میسر نیست با این حال مرحله اول استارکاپ این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد که توانایی نرم افزاری را نیز در رقابت استارکاپ دخیل کنیم. به همین جهت در بخش مجازی عمده تاکید ما بر توانایی استفاده از نرم‌افزارهای نجومی خواهد بود. از جمله این توانایی‌ها آشنایی با نرم‌افزارهای آسمان نما (مثل Stellarium یا StarryNight) نقشه‌های زمینی برای یافتن رصد‌گاه (مثل Google Map یا Google Eearth) و همچنین توانایی جست‌و‌جو در اینترنت برای یافتن پاسخ پرسش‌ها هستند. سوالات به گونه‌ای خواهند بود که با استفاده از نرم افزارهای نجومی یا جست‌و‌جو در اینترنت به راحتی می‌توان پاسخ آنها را تعیین و گزارش کرد با این همه ممکن است به چند محاسبه ساده نیاز پیدا کنید پس در طول برگزای آزمون یک ماشین حساب در کنار خود داشته باشید. برای آمادگی در رقابت، مطالعه منابعی همچون کتاب‌های نجوم به زبان ساده، نجوم دینامیکی، آشنایی با صور فلکی، اصول پیمایش آسمان و کار با نرم‌افزارهای نجومی توصیه می‌شود.

 

نتایج مرحله اول استارکاپ طی 24 الی 48 ساعت پس از آزمون به صورت خصوصی (ایمیل و تلگرام) به شرکت‌کنندگان اعلام خواهد شد و پذیرفته‌شدگان (فینالیست‌های استارکاپ) تا تاریخ 2 شهریور فرصت تکمیل ثبت نام برای حضور در رقابت مرحله دوم را دارند. در صورت انصراف هر یک از فینالیست‌ها برای حضور در رقابت، نفرات فهرست انتظار جایگزین می‌شوند.

 

مهلت ثبت نام استارکاپ تا پایان روز شنبه 22 امرداد تمدید شده‌است. توجه داشته باشید که لازمه راه‌یابی به مرحله دوم (حضوری) استارکاپ، ثبت نام و پذیرفته شدن در مرحله اول (مجازی) رقابت است و بدون ثبت نام و شرکت در مرحله اول، امکان حضور در مرحله دوم رقابت به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

 

ثبت نام در استارکاپ

اطلاعیه شماره 2 هفتمین رقابت استارکاپ

به اطلاع علاقه‌مندان به شرکت در هفتمین رقابت استارکاپ می‌رساند، دبیرخانه رقابت به منظور تسهیل شرایط شرکت در استارکاپ برای همه علاقه‌مندان، با تامین بخشی از هزینه‌های تمام شده برای هر شرکت‌کننده، هزینه شرکت در مرحله دوم (حضوری) استارکاپ را 20 درصد کاهش داد. با تغییر اعمال شده، هزینه شرکت در مرحله دوم 650 هزار تومان خواهد بود.

 

علاوه بر این، برای 10 نفر از شرکت‌کنندگان کمک‌هزینه 50 درصدی شرکت در مرحله دوم رقابت استارکاپ در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند در قسمت توضیحات فرم ثبت نام تمایل خود برای بهره‌مندی از این کمک‌هزینه را همراه با رزومه‌ای کوتاه از سوابق و فعالیت‌های خود به علاوه دلیل/انگیزه استفاده از کمک‌هزینه، ذکر کنند. در صورتی که پیش از این فرم ثبت نام را ارسال کرده‌اید می‌توانید مجددا فرم را تکمیل کنید.

 

توجه داشته باشید که لازمه راه‌یابی به مرحله دوم (حضوری) استارکاپ، ثبت نام و پذیرفته شدن در مرحله اول (مجازی) رقابت است و بدون ثبت نام و شرکت در مرحله اول، امکان حضور در مرحله دوم رقابت به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

 

علاقه‌مندان تا پایان روز چهارشنبه 19 امرداد فرصت ثبت نام در استارکاپ را دارند و مرحله اول رقابت در روز پنجشنبه 27 امرداد به صورت مجازی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در ابتدا کافی است که هزینه مرحله اول رقابت (50 هزار تومان) را پرداخت کنند و در صورت پذیرفته شدن در این مرحله و راه‌یابی به جمع فینالیست‌های استارکاپ، پس از اعلام نتایج به مدت 5 روز فرصت پرداخت هزینه شرکت در مرحله دوم را خواهند داشت. مرحله دوم رقابت در روزهای 10 و 11 شهریور در کاروانسرای قصر بهرام برگزار می‌شود.

 

ثبت نام در استارکاپ

 

اطلاعات تکمیلی درباره استارکاپ هفتم در برنامه رصدخانه آوا استار منتشر شده‌است و دیدن این برنامه و مطالعه کامل اطلاعیه شماره 1 به کلیه شرکت‌کنندگان توصیه می‌شود.

اطلاعیه شماره 1 هفتمین رقابت استارکاپ

 

رقابت نجومی استارکاپ، نخستین رقابت چندگانه منجمان آماتور در ایران است که در طی آن همه توانایی‌های علمی و عملی منجمان آماتور سنجیده می‌شود و در نهایت افرادی که در مجموع همه مراحل، بالاترین امتیازات را کسب کنند به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

 

استارکاپ در سال 1394 با هدف بالا بردن سطح دانش و مهارت منجمان آماتور، ایجاد فضای آموزشی برابر برای همه منجمان از سراسر ایران و گردهم آیی منجمان و تجربه رصدی هیجان انگیز زیر آسمانی تاریک در قلب پارک ملی کویر ایران به همت مرکز نجوم آوا استار با همکاری انجمن نجوم ایران برگزار شد و اکنون پس از برگزاری موفق 6 دوره رقابت، در آستانه هفتمین رقابت استارکاپ هستیم. در طی 6 دوره برگزاری این رقابت تعداد زیادی از منجمان آماتور از سراسر ایران در استارکاپ شرکت کردند و با توجه به سطح علمی این رقابت، بسیاری از برندگان موفق به کسب مدال در المپیاد نجوم در سطح ملی و جهانی شدند. تیم علمی و اجرایی رقابت استارکاپ جمعی از مدال آوران المپیاد، نخبگان و اساتید حوزه نجوم هستند و در کنار بخش رقابت به آموزش نجوم به شرکت کنندگان می‌پردازند. از این رو به جرات می‌توان استارکاپ را بزرگترین و جامع ترین گردهمایی منجمان در سال دانست.

 

کاروانسرای قصر بهرام واقع در پارک ملی کویر در 5 دوره نخست، میزبان برگزاری استارکاپ بود اما به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا ششمین رقابت استارکاپ به صورت مجازی برگزار شد. این شرایط فرصتی استثنائی فراهم آورد تا این بار بر جنبه‌های دیگری از نجوم آماتوری تاکید کنیم که پیش از این امکان برگزاری رقابت در آن حوزه‌ها وجود نداشت. با بهبود اوضاع همه‌گیری ویروس کرونا و امکان برگزاری برنامه حضوری، کاروانسرای قصر بهرام بار دیگر میزبان رقابت استارکاپ است اما با توجه به محدودیت‌های موجود برای برگزاری برنامه حضوری، استارکاپ هفتم در دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول استارکاپ هفتم به صورت مجازی و در تاریخ 27 امرداد برگزار می‌شود و نفرات برگزیده (حداکثر 50 نفر که حداقل امتیاز لازم در مرحله اول را کسب کرده باشند) به مرحله دوم رقابت راه می‌یابند که به صورت حضوری در تاریخ 10 و 11 شهریور در کاروانسرای قصر بهرام برگزار می‌شود. علاوه بر این بخش آموزشی استارکاپ نیز در مهر 1401 برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی و ثبت نام آن متعاقبا اعلام می‌شود.

 

استارکاپ هفتم در دو بخش رقابتی و آموزشی برگزار می‌شود.

مرحله حضوری رقابت استارکاپ هفتم همچون سال‌های گذشته شامل 5 آزمون است؛ آزمون کتبی (35 امتیاز)، نقشه گنج (15 امتیاز)، آزمون رصدی (35 امتیاز)، آزمون شفاهی (15 امتیاز) و اسکچ (10 امتیاز). در مرحله مجازی نیز در آزمونی نسبتا ساده، دانش و اطلاعات پایه شرکت‌کنندگان در حوزه‌های مختلف نجوم آماتوری سنجیده می‌شود.

بخش آموزشی شامل کارگاه‌های متنوعی است که تمامی علاقه‌مندان به نجوم می‌توانند در آن شرکت کنند. (ثبت نام در مهر 1401)

بنا بر تصمیم دبیرخانه هفتمین رقابت استارکاپ، با توجه به محدودیت‌های موجود در برگزاری حضوری استارکاپ، بخش عکاسی نجومی که در دوره‌های گذشته همراه با رقابت اصلی بود، امسال به زمان دیگری موکول شد تا به سبکی نو برگزار گردد. زمان برگزاری و ثبت نام رقابت عکاسی استارکاپ متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

امروزه با پیشرفت و توسعه فناوری، کمتر منجم آماتوری هست که همچنان به شیوه سنتی رصدهای خودش را ثبت کند، یا بدون کمک ابزارهای جدید به دنبال اجرام غیر ستاره‌ای، آسمان را بکاود. گرچه یافتن یک جرم سماوی از روی نقشه و با کمک پرش ستاره‌ها یا کشیدن طرح سحابی جبار از پشت دوربین دوچشمی همچنان لذت‌بخش است، ولی نمی‌توان انکار کرد که شیوه‌های جدیدتر درهای دیگری به روی نجوم آماتوری گشوده که در گذشته مهیا نبودند. در مرحله اول (مجازی) استارکاپ، تاکید ما بر توانایی منجمان آماتور در استفاده از منابع موجود در اینترنت، نرم‌افزارهای کاربردی در نجوم و ابزارهای در دسترس است. این مرحله رقابت جنبه آزمون ورودی را داشته و از سطح نسبتا ساده‌ای برخوردار است.

 

در مرحله دوم (حضوری) رقابت، شرکت کنندگان در کاروانسرای قصر بهرام که به عنوان یکی محبوب‌ترین رصدگاه‌های ایران با آسمانی تاریک شناخته می‌شود، در ابتدا یک آزمون کتبی که دارای سوالاتی چهار گزینه‌ای و تشریحی از بخش‌های متفاوت نجوم آماتوری است را پاسخ می‌دهند. سپس در آزمون نقشه گنج یک معما را حل می‌کنند که در ارتباط با منظره آسمان بالای سرشان است. پس از نقشه گنج نوبت به آزمون رصدی می‌رسد که در آن شرکت کنندگان یک لیست نسبتا کوتاه از اجرام عمق آسمان را با ابزارهای رصدیشان پیدا می‌کنند و داوران رقابت باید آن‌ها را تایید کنند. در این بخش در کنار پیدا کردن اجرام، شرکت کنندگان چند سوال کوتاه از نجوم رصدی را نیز پاسخ می‌دهند. در انتهای رقابت، نوبت به آزمون شفاهی و اسکچ می‌رسد. در آزمون شفاهی سوالاتی که بیشتر در ارتباط با اصول پیمایش آسمان و قدرسنجی است از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود. شرکت کنندگان در بازه پایانی زمان رقابت نیز یک اسکچ از یکی از اجرام عمق آسمان که به آن‌ها اعلام می‌شود رسم می‌کنند و به داور خود تحویل می‌دهند. در پایان رقابت نیز داوران به تصحیح برگه‌های شرکت‌کنندگان و جمع‌بندی امتیازات می‌پردازند و نفرات برگزیده رقابت در صبح جمعه 11 شهریور در مراسم اختتامیه اعلام می‌شوند.

برای آمادگی در بخش رقابت، مطالعه منابعی همچون کتاب‌های نجوم به زبان ساده، نجوم دینامیکی، آشنایی با صور فلکی، اصول پیمایش آسمان و کار با نرم‌افزارهای نجومی توصیه می‌شود.

 

جزئیات بیشتر درباره بخش‌های مختلف استارکاپ هفتم در اطلاعیه‌های آینده دبیرخانه برگزاری رقابت منتشر می‌شود. استارکاپ هفتم با همکاری شرکت گردشگری آوان برگزار می‌شود.

 

زمان برگزاری:
مرحله اول (مجازی): پنجشنبه 27 امرداد 1401
مرحله دوم (حضوری): پنجشنبه و جمعه 10 و 11 شهریور 1401

هزینه ثبت نام:
مرحله اول (مجازی): 50 هزار تومان
مرحله دوم (حضوری): 650 هزار تومان (در صورت پذیرفته شدن در مرحله اول)

مهلت ثبت نام مرحله اول: تا پایان روز چهارشنبه 19 امرداد 1401

مهلت ثبت نام مرحله دوم: تا 5 روز پس از اعلام نتایج اولیه

 

جوایز نفرات برگزیده استارکاپ:
نفر اول رقابت: کاپ ویژه + نیم سکه
نفر دوم رقابت: ربع سکه
نفر سوم رقابت: سکه گرمی

 

سایت رسمی رقابت استارکاپ

www.StarCup.org

فرم ثبت نام در استارکاپ 1401

http://starcup.org/register/

کانال رسمی اطلاع رسانی رقابت استارکاپ

https://t.me/starcup_official

 

پاسخ به سوالات متداول:

آیا برای شرکت در رقابت استارکاپ باید ابزار رصدی داشت؟
بله، برای شرکت در این رقابت به ابزار رصدی احتیاج است و پیشنهاد می‌شود که قطر ابزار شما حداقل 70 میلیمتر باشد.

آیا به صورت گروهی می‌توان رقابت استارکاپ شرکت کرد؟
خیر، هفتمین رقابت استارکاپ به صورت انفرادی برگزار می‌شود.

آیا برای شرکت در استارکاپ محدودیت سنی وجود دارد؟
شرکت در استارکاپ محدودیت سنی ندارد اما با توجه به سطح سوالات، ثبت نام برای افراد بالای 12 سال توصیه می‌شود.

آیا در رقابت استارکاپ می‌توان با یک همراه و یا به صورت مهمان شرکت کرد؟
خیر، با توجه به محدودیت‌های موجود، تنها پذیرفته‌شدگان مرحله اول امکان حضور در رقابت را دارند.

آیا می‌توان با وسیله نقلیه شخصی در استارکاپ شرکت کرد؟
خیر، وسیله نقلیه برای همه شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده و تنها با وسیله گروه امکان ورود به پارک ملی کویر و شرکت در رقابت وجود دارد.

آیا با پذیرفته شدن در مرحله اول باید در مرحله دوم شرکت کرد؟
پس از قبولی در مرحله اول، شرکت کنندگان به مدت 5 روز فرصت تکمیل ثبت نام در مرحله دوم و یا انصراف از رقابت را دارند و در صورت باز شدن ظرفیت جدید، افراد در لیست انتظار برای تکمیل ثبت نام فراخوانده می‌شوند.

آیا امتیاز مرحله اول تاثیری در مرحله دوم رقابت دارد؟
خیر، آزمون مرحله اول تنها به منظور آزمون ورودی در مرحله دوم رقابت است.

آیا اجرام رقابت برای دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ مشترک است؟
خیر، فهرست اجرام رصدی رقابت متناسب با نوع ابزار (تلسکوپ و یا دوربین دوچشمی) متفاوت است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *